Gratis contentkalender: Download

HuntPlan

Brandetablering:
HuntPlan

Hele jagten samlet på én platform

HuntPlan er en jagtapp, der er blevet sat i markedet for at gøre jagten mere social og bæredygtig, så jægere og jagtansvarlige sammen kan tage hånd om miljø og dyrevelfærd.

Appen gør den lovpligtige indberetning til Miljøstyrelsen enkel og hurtig for den enkelte jæger og hjælper lodsejere med at sikre en balanceret drift af reviret. Change har stået for kommunikationsstrategi, grafisk identitet, webdesign og tekstforfatning.

HuntPlan er stiftet af herregårdsjæger og vildtforvalter Rasmus Rasmussen, der gennem sit virke har oplevet behovet for at digitalisere jagt- og vildtforvaltning. Det handler om at sikre at dyrenes velfærd og miljøets trivsel forbliver det vigtigste ved jagten.

Genkendelig grafisk identitet

Change har hjulpet HuntPlan med at udvikle en tydelig grafisk identitet og en effektiv kommunikationsstrategi, der understøtter brandetableringen på relevante kommunikationsplatforme. Den grafiske identitet gør HuntPlan til et genkendeligt brand inden for jagt og skaber en rød tråd mellem de budskaber Huntplan formidler til jægere og jagtansvarlige. Formålet med kommunikationsstrategien og brandaktiveringen er at etablere HuntPlan i jægernes bevidsthed forud for lanceringen af appen og efterfølgende at fastholde målgruppernes interesse.

Mål

Jagtvåbnet, du ikke kan undvære

Målet for projektet er klart. Change hjælper HuntPlan med at etablere og drifte et troværdigt brand, der er alment kendt i jagtkredse. Det handler kort og godt om at konvertere interessede jægere og jagtansvarlige til brugere og gøre HuntPlan til den foretrukne jagtapp i Danmark.

Service

Logo

HuntPlans logo er designet i tæt samarbejde med HuntPlans stifter Rasmus Rasmussen. Logoet er HuntPlans varemærke og det vigtigste kendetegn i en grafisk identitet. Egeløvet benyttes i forvejen ifm. bæredygtig vildtforvaltning i jagtverdenen og signalerer troværdighed over for jægere og lodsejere.

Logoet består af et bomærke og et navnetræk, som sammen sætter HuntPlan i forbindelse med bæredygtig jagt. Mens løvbladet er et symbol på bæredygtighed, symboliseres jagt i geviret, der danner løvbladets nerve og sigtekornet, der omkranser bomærket. Logoet kan således anvendes både med og uden navnetræk.

Logo

Service

Website

Websitet er designet som en one-pager, hvorfra HuntPlan-appen kan downloades og det er muligt at registrere sig til nyhedsbrevet. Hos Change så vi websitet som en oplagt mulighed til at fortælle om appens funktioner og fordele. Siden bliver løbende udvidet med flere elementer.

Hunplan.dk ligger i tråd med appens visuelle udtryk og HuntPlans budskaber. Det ses bl.a. gennem visuelle referencer til jagt, grønne og brunlige nuancer, underliggende teksturer af terrænkort, der samtidig giver associationer til træets åre. Den grafiske identitet er understøttes af nøje udvalgte billeder fra naturen og jagter.

Vi har ud over designet udviklet tekster til websitet med udgangspunkt i den i strategien fastlagte tone of voice. Tonen afspejler HuntPlans identitet og jægeren, som vi taler til.

Resultatet er et enkelt og overskueligt website, hvor appen kan downloades og nyhedsbrevet tilmeldes samtidig med at HuntPlan-appens funktioner og fordele formidles via tekst og visuelle elementer i jægerens ånd.

Service

Kommunikationsstrategi

Udbredelsen af kendskabet til HuntPlan-appen bygger på en kommunikationsstrategi, der understøttes af to kerneelementer; en tydelig grafisk identiet og markedsføring via annoncering og indhold på sociale medier.

Analysefasen afdækkede tre primære sentimenter for jagt hos jægerne – det sociale, naturen og udstyret.
Disse tre elementer ligger nu til grund for, hvor og hvordan HuntPlan kommunikerer med sine målgrupper.

Service

Brandaktivering

Som helt ny spiller på jagtmarkedet, har HuntPlan behov for at markere sig online. Derfor hjælper vi HuntPlan med at komme stærkt fra start med en skarp og genkendelig visuel identitet, annoncering, nyhedsbreve og en strøm af relevant indhold på sociale medier.

Den grafiske identitet er et bærende element i et genkendeligt og troværdigt brand, hvorfor vi også har lavet en klar guideline for det visuelle udtryk på alle platforme fra app til sociale medier. På den måde har HuntPlan fået et solidt fundament for brandetableringen.

Vi har sat skub i den digitale tilstedeværelse gennem annoncering på sociale medier. Her har vi skrevet annoncer, der taler til mig konverterer jægere til brugere. De fleste jægere anvender i forvejen sociale medier aktivt til at dele jagtoplevelser og interagerer med hinanden. Sociale medier er derfor ideelle for HuntPlan at være til stede på. Vi har tematiseret og udfyldt en omfattende contentkalender for HuntPlan og udviklet en SoMe-guide, der sikrer at alt indhold er gennemtænkt og i overensstemmelse med HuntPlans strategi.

For at påminde jægere og jagtansvarlige om HuntPlans udgivelse, har vi startet et nyhedsbrev op, der giver HuntPlan en mulighed for at lande direkte i indbakken hos målgruppen. Det giver også mulighed for at fortælle om HuntPlans funktioner i dybden og udkomme med nyheder, tips, opdateringer osv.

Den samlede indsats samler interesse for appen forud for HuntPlans udgivelse, hvilket bl.a. medfører at den vigtigste målgruppe – jægerne – er prædisponeret til at downloade appen, når den er klar i App Store og Google Play.

Vil du se flere grafiske identiteter? Gå til case med Nord Modules

Change er virkelig et tjekket bureau. Jeg har følt mig i gode hænder fra starten og det grundige forarbejde og stramme projektstyring har gjort det let for mig at deltage i processen og bidrage med det, som jeg er bedst til. Jeg vil til enhver tid anbefale Change til andre, der har brug for en stærk og stabil kommunikationspartner, der handler proaktivt og leverer 100 % på grafisk identitet.

Rasmus Rasmussen, Stifter af HuntPlan og vildtforvalter