Reklame-kampagne til Energi Fyn

Med et enkelt greb og en lille figur, har Change udviklet et skalerbart kampagnekoncept for Energi Fyn, der bogstavelig talt giver energiselskabet karakter.

Projektet

Skalerbar kampagne med genkendelig maskot

Reklamekampagnen løser problemet, at få Energi Fyns kunder til at downloade energiselskabets nye app. Men konceptet åbner også for et helt nyt brandunivers, der skiller Energi Fyn ud fra konkurrenterne, og giver energikunderne en letgenkendelig maskot at spejle sig i.

Resultat

Kunde

Energi Fyn

“At vi gradvist har kunnet udvikle kampagnen, vidner om at konceptet var tænkt rigtig fra start.”

“At vi gradvist har kunnet udvikle kampagnen, vidner om at konceptet var tænkt rigtig fra start.”

- Mette Miller Larsson, Digital Marketingkonsulent, Energi Fyn

- Mette Miller Larsson
Digital Marketingkonsulent, Energi Fyn

Kampagnen

Aktivering på tværs af medier med download som mål

Karakteren dukker op i annoncer på Google og sociale medier, men også på Energi Fyns egen hjemmeside og i trykte medier. Hovedgrebet i kampagnen er enkelt. En lille, godmodig karakter udsættes for velkendte situationer, hvor Energi Fyn-appen finder anvendelse, og energiselskabets kunder animeres herigennem til også benytte appen.

Timingen

Kampagnestart op til vintermåneder for øget effekt

Danske energikunder har størst fokus på deres energiforbrug op til og under vintermånederne, og det vil derfor være muligt at opnå en lavere konverteringspris i disse måneder.

Skal vi også hjælpe dig?

Edisonsvej 2
5000 Odense C
Danmark

Kunne du lide casen? Del den på sociale medier

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Har du brug for at vende et projekt?

Fortæl om dit projekt, og lad os mødes eller sende et tilbud med det samme

Modtag et tilbud

Fortæl os om dit projekt, så sætter vi et møde op, eller sender dig et tilbud med det samme.

Anders Jacobsen

01.

02.

03.

04.

05.

06.